Investování na akciovém trhu je mnohými lidmi viděno jako snadný způsob, jak rychle vydělat velké množství peněz. Avšak to samozřejmě platí pouze tehdy, pokud máme dostatek peněz na investice hned na začátku. Navíc musíme počítat s tím, že tento způsob je spojen s poměrně velkým rizikem, že o veškeré své peníze přijdeme.
Ceny akcií nejsou totiž stabilní, a nikdy nelze se stoprocentní pravděpodobností předpovědět, jak se budou chovat. Stačí jedna nečekaná událost, a všechny předpovědi prakticky vyletí komínem.
To samozřejmě pro investory není dobrá zpráva. Proto se snaží najít způsoby, jak chování trhu předpovědět s co nejvyšší přesností. A tomu jim slouží určité ukazatele. Každý se hodí pro jinou příležitost a každý má jinak nastavené hodnoty.
Jedním z těch nejpoužívanějších je pak market profile. Tento ukazatel je používán prakticky na celém světě. Jeho název vychází z anglického „profil trhu“, či spíše „tržní profil“. Jedná se o komplexní analýzu trhu, která nám má říci, které akcie budou stoupat a které naopak klesat.
Je jasné, že abychom tuto otázku zodpověděli, potřebujeme nejprve určitá data. Tím prvním je pak samozřejmě dosavadní vývoj ceny akcií dané firmy. Ovšem to ani zdaleka nestačí. Následuje vývoj jejího zisku či ztráty. Pokud vidíme, jak si na trhu prozatím stojí, pak můžeme i předvídat, jaký bude následující vývoj.
To ale samozřejmě není vše. Nyní je potřeba tyto údaje porovnat se stejnými údaji konkurenčních firem. Tak zjistíme, která je v současnosti nejlepší na trhu a do které se tedy vyplatí investovat. Avšak mějte na paměti, že ani tato metoda není stoprocentní. Není tedy vhodné se jí slepě řídit, aniž bychom používali i vlastní rozum.
To však může být těžké, pokud s investováním teprve začínáte a o akciovém trhu nic nevíte. V tom případě je dobré obrátit se na finančního poradce. Ten vám (samozřejmě za poplatek) pomůže najít vhodný způsob investic. A to je přece to hlavní, ne?