Kolik webů tak dokáže běžný uživatel navštívit? I ten, kdo je v tomto ohledu svým způsobem přeborníkem, vlastně docela málo. Alespoň tedy ve srovnání s tím, kolik podobných výtvorů na síti existuje a kolik jich má tudíž lidstvo kdykoliv k dispozici.
A co z výše zmíněné skutečnosti vyplývá? Logicky jediné. Že jsou weby, na něž se nikdy nebo skoro nikdy nedostane, které nebývají navštěvovány a práce, jež byla s jejich pořízením a správou spjata, tak přišla vniveč. Někdo se tu sice třeba i velice snažil, ale má prostě smůlu. Publikum už na navštívení jeho výtvoru nemá čas a energii. A možná ani neví, že někde něco takového existuje.
Někdy je dobře, že je tomu tak. Protože jsou i weby, jejichž navštívení by se rovnalo jenom ztrátě času nebo bylo třeba i vysloveně na škodu. Ale onen nezájem bohužel může postihovat i prezentace kvalitní, takové, jejichž opomenutí je klidně i neodpustitelné.
Jenže co s tím naděláme, že? Není v silách člověka vše na internetu nějak přebrat, prozkoumat a posoudit, aby nic kvalitního nezůstalo stranou zájmu.
Zčásti tak při určování toho, co je a co není relevantní, napomáhají internetové vyhledávače. Tyto zkoumají jednotlivé stránky automaticky, podle zadaných kritérií si o nich mechanicky dělají určitý obrázek, a jakmile do nich pak někdo zadá odpovídající klíčové slovo, představí mu to nalezené, a to roztříděné podle zdánlivé relevantnosti.
A když se do popředí jejich zájmu některý web ne a ne dostat? Pak je třeba tomu nějak napomoci. Nejlépe formou SEO optimalizace webu, jež je souhrnem počinů, majících za úkol přesvědčit právě internetové vyhledávače o tom, že je některá stránka lepší než ty ostatní a zasluhuje si tak v seznamu odkazů, jež onen vyhledávač nalezne a nabídne, výsostné postavení v čele onoho seznamu, tam, kde hledají uživatelé internetu nejčastěji.
A to je ta nejefektivnější cesta, jak zviditelnit web a zvýšit tak jeho význam.